HELT UTTORKAD.



Jag blir galen, jag är helt uttorkad på mina händer huden spricker och den ramlar av mig. Det är inte jätte häftigt om jag får säga det utan snarare rätt obehagligt, det är inte det minsta härligt att vara snustorr på händerna! Jag tycker de är jättte obehagligt att ens vika något i tyg. Jag har under kvällen ägnat mig åt att klippa av alla mina naglar så att jag inte så lätt ska kunna pilla på min torra hud och pilla bort mera bitar utav mina händer. Utan naglar så är de lite svårare faktiskt!

Jag har även passat på att storstädat och skurat badrummet och slängt i en hel hög hårinpackning som jag fortfarande har kvar i håret, jag hade tänkt att jag skulle ta och sova med detta så att håret är extra flottigt imorgon när jag vaknar, för som sanningen ska fram så är de inte bara mina händer som är snustorra, det är mitt hår och ansikte ja faktiskt hela min kropp är snustorr. Men det är bara på händerna som jag tappar min hud, håret är bara torrt och frissigt.. och min kropp är ju alltid torr så de var ju inget nytt med det om man säger som så.


Våra blommor mår förressten riktigt bra efter våran lilla skönhetssalong för dom tidigare idag, de var dock några som fick åka på tippen.. En julstjärna - de var väl kanske dags - Mynta och oregano .. Sedan är de en annan växt som inte ser ut att klara sig men vi ger den några dagar med näring i solen! vem vet den kan ju överleva jag hoppas på att den överlever för de är riktigt svårt att hitta passande blommor som denna! jag måste nämligen ha en "liten" blomma som ändå är stor då den är på en pedistal fast på nedervåningen utav den eller hur jag ska säga.. Är det någon som förstår mig ?


Åh nej nu ordbajsar jag en hel hög här, har jag ens något vettigt att skriva? Njaa jag är riktigt osäker på om de är något vidare vettigt jag vela ha fram med detta inlägg..


Eller jo jag kom på en sak ! Har ni något tips på hur jag ska få mina händer lite snyggare ? mindre torr vill jag ha hela min hud, men de kan inte ens farbror doktor hjälpa mig med då jag inte hämtar ut min kräm.. så jag antar att jag får skylla mig själv angående kroppen.. Men mina händer är aldrig på detta sätt.. :/

TTYL

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! jag har alltid haft problem med mina händer. torra,sprickor och eksem. jag har provat allt och då menar jag verkligen ALLT! fick tips om en handkräm från body shop. hemp. trodde aldrig att den heller skulle hjälpa men provade och de är de bästa jag gjort!! snälla prova den. gör underverk. efter bara några dagar med den var händerna lena och mjuka som en baby stjärt :) måste vara nått slags läkande och reparerande i den som gör mirakel. skriv sen och säg hur de gick. lycka till!

2011-02-21 @ 21:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0