N Ö J D



Idag är jag nöjd faktiskt..

Jag har inte gjort mycket som syns för ögat direkt, men jag har endå gjort saker som är viktiga och braiga.

Jag har:
  • sorterat massvis med papper
  • separerat patriks skolpapper ifrån räkninggar som har trillat in
  • bäddat rent med lakan i sängen
  • sortarat upp tvätten i två olika ikeapåsar
  • fixat i ordning soffan så att den åter igen ser ut som en soffa och inte en säng efter Patriks pappa
  • skrivit matlista för denna vecka
  • duschat
  • tagit reda på högen med kort och ramar så nu står de utställda lite här och var
  • satt fast en knapp som lossnat på Patriks byxor
  • vattnat alla blommor
  • lekt med katterna
  • Städat av bänkarna i köket
  • bokat tvättid
Fasiken vad jag har gjort massvis idag hörrni. Inte undra på att jag kan känna mig nöjd!
Nu ska jag bara försöka klura ut vad jag ska ta och laga för mat till oss här hemma med, jag är sugen på lasange men jag orkar inte göra de.. Dessutom så är våran tomatpure slut och utan den kan jag inte göra lasange. Därför får de allt bli något annat.

Är det någon som har något förslag på mat?

Nej jag får väl gå ut i köket och undersöka saken, sedan ska jag sätta mig ned och invänta på att älsklingen kommer hem och kan hjälpa mig med min skoluppgift som jag måste kirra tills imorgon. Tur för mig och han att jag vet hur jag vill ha det precis då! Gäller de bara för honom att hjälpa mig lyckas desstuom, jag skulle ju kunna sätta mig ned och göra det själv men det är mycket roligare om han hjälper mig med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0