R.I.P

 

Jag fick nyss detta sms

"Nu sover Snuttan för alltid .

Mormor morfar rasmus"

 

Denna söta lilla katt har varit en del av mitt liv sedan jag var liten så länge jag kan minnas så har snuttan bott hos mormor och morfar.  Jag kommer ihåg när jag var liten och Anna och jag hade vårat band och när vi satt och skrev låtar om både Snuttan och Nisse. När mormor första gången berättade att dom skulle skaffa katt och vad dom skulle heta. Helt omöjliga namn var det då dessutom ska jag ta och tala om, Skönheten här ovan hetta Grevinnan och brorsan hennes hette Betjänten, men eftersom att hon var så liten och snuttade på Betjänten så att de såg ut som att han var en punkare med Spikes så döptes hon snabbt om till Snuttan och så förblev det.. Medans Betjänten fick heta så ett tag tills att han kissade i Marias säng då blev det genast Pissnisse som efter ett tag kortades av till bara Nisse.

 

 

Sov gott Snuttan<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0